Wintermute Engine Development Kit

Úvod do WME

Wintermute Engine Development Kit (ďalej v texte WME DevKit) je sada nástrojov na tvorbu a spúšťanie grafických „ukáž a klikni“ hier žánru adventúry. Sada obsahuje interpreter (Wintermute Engine, alebo skrátne WME), grafické editory pre správu a vytvárenie herného obsahu (WME nástroje) a taktiež rozsiahlo spracovanú dokumentáciu, ukážkové projekty a predpripravené šablóny, ktoré si je možné akokoľkek adjustovať podľa svojich potrieb.

V tomto blogu sa budeme pozerať na WME DevKit z hľadiska tvorby lokalizácie. 

Podporované typy grafických a zvukových súborov

Engine umožňuje používať rôzne formáty súborov na uloženie grafiky, zvukov a hudby. Podporované grafické formáty sú: BMP, TGA, PNG a JPG
Podporované zvukové formáty: Ogg Vorbis (OGG) a WAV
Napriek tomu, že WME nepodporuje formát MP3 kvôli licenčným problémom, formát Ogg Vorbis je plnohodnotnou náhradou. Uvedené zvukové formáty možno použiť pre hudbu aj pre zvukové efekty. Zvukové súbory s veľkým objemom dát sú streamované z disku, tým pádom neplýtvajú pamäťou.
Okrem toho je engine schopný prehrávať videá vo formáte Ogg Theora a AVI, vrátane automatického zobrazenia titulkov (formát SUB).
Okrem toho je engine schopný prehrávať videá vo formáte Ogg Theora a AVI, vrátane automatického zobrazenia titulkov (formát SUB).
Engine používa vlastné definičné formáty, ktoré je možné editovať akýmkoľvek textovým editorom.

Spôsob uloženia herných súborov

Pred distribúciou môže byť hra skompilovaná do jedného alebo viacerých balíčkov. Tieto kontajery obsahujúce všetky herné súbory v komprimovanej forme majú formát .dcp. Môžete sa rozhodnúť rozdeliť herné súbory do viacerých balíkov (samostatne lokalizačné súbory, dabing, video), použiť jeden kontajner alebo akokoľvek kombinovať všetky možnosti.
Balíky môžu mať rôzne priority. Vďaka tomu je možné použiť ich napríklad na vydanie opravy pre vašu hru. Opravný balík bude obsahovať iba zmenené súbory a bude mať vyššiu prioritu ako pôvodné vydanie. Engine automaticky načíta súbory z balíku s vyššou prioritou.


Podpora lokalizácie

WME umožňuje preložiť vašu hru do iných jazykov. Lokalizácia sa neobmedzuje len na texty, môžete vytvárať lokalizačné balíky obsahujúce lokalizovanú tabuľku textov, písma, grafiku alebo dokonca zvuky.

Písmo

WME podporuje dva typy písmien na zobrazovanie všetkých textov v hre: bitmapové fonty a TrueType fonty. Bitmapové fonty sú vytvorené ako jednoduchý obrázok obsahujúci všetky znaky, zatiaľ čo TrueType fonty sú typické vektorovo-založené fonty používané kdekoľvek vo Windowse alebo inom operačnom systéme.
Oba typy fontov majú svoje výhody a nevýhody. Zatiaľ čo bitmapové fonty sú založené na obrázku (bitmape), máte pod kontrolou vzhľad jednotlivých znakov, môžete používať rôzne farebné sady a grafické efekty. Dokonca máte možnosť urobiť animované bitmapové fonty. Na druhej strane, bitmapové fotny sú limitované na 256 znakov. Z toho vyplýva, že ich nemôžete použiť na zobrazovanie textov v Azíjskych a ďalších jazykov. Taktiež je tvorba bitmapových fontov značne náročná, na rozdiel od používania fontov typu TrueType.
Z hľadiska vývoja hry a zároven lokalizácie má veľký význam skutočnosť, že obidva typy fontov sú vzájomne zameniteľné. Obidva typy fontov používajú príponu .font. Zameniteľnosť znamená, že môžete napríklad vytvoriť anglickú verziu vašej hry, kde použiteje bitmapový font. Keď sa neskôr rozhodnete vytvoriť japonskú verziu hry, jazykový balík bude obsahovať iný font s rovnakým názvom, avšak tento nebude typu bitmapa, alebo TrueType.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára